Wypowiedzi uczestników konkursu

StartMateriały filmoweWypowiedzi uczestników konk...

Wypowiedzi uczestników konkursu

12.07.2021

W ramach kampanii Kultura Szacunku przygotowaliśmy koszulki oraz przypinki związane z akcją. Udostępniając je do odbioru w Centrum Wsparcia Studentów Zagranicznych – Welcome Point, zorganizowaliśmy konkurs, podczas którego każdy z członków społeczności Gdańskiego Uniwersytetu Medycznego może opisać, które z promowanych podczas kampanii wartości są dla niego szczególnie istotne i przesłać związane z tym zdjęcie lub film.


Szymon Kolasiński, student II r. ratownictwa medycznego przesłał fotografię dotyczącą zaufania.

Szymon Kolasiński


- Hej! Wartość przeze mnie wybrana to zaufanie. Moim zdaniem zaufanie jest jednym z najważniejszych elementów pracy zespołowej – wyjaśnia Szymon Kolasiński. – W naszym przypadku zaufanie do siebie nawzajem skutkuje niesieniem efektywniejszej pomocy naszym pacjentom. Dla mnie jako studenta ratownictwa medycznego zaufanie jest nierozłącznym elementem, na którym powinno się opierać w trakcie pomagania pacjentom w stanie bezpośredniego zagrożenia życia. Tutaj nie ma czasu na zawahanie i stereotypowe myślenie, liczy się tylko nasza wiedza, umiejętności i zaufanie do zespołu. Jestem głęboko przekonany, że wszyscy studenci Gdańskiego Uniwersytetu Medycznego niezależnie od dywizji językowej, na której studiują, są edukowani na równym poziomie i śmiało mogę stwierdzić, że w ciemno możemy sobie ufać nawzajem we wszystkich sytuacjach.


Nina Gostańska i Mariola Wabiszewska

Nina Gostańska, dyrektor ds. technicznych oraz Mariola Wabiszewska z Sekretariatu Kanclerza GUMed


- Życzliwość to bezinteresowna pomoc innym. Nic nie kosztuje. “Życzliwe słowa mogą być krótkie i łatwe do wymówienia, ale ich echa są naprawdę nieskończone.” – podkreślają Nina Gostańska i Mariola Wabiszewska, cytując m.in. Matkę Teresę z Kalkuty. – Najlepszym lekarstwem, którego nie sposób przedawkować to… życzliwość dla drugiego człowieka.

- Studiuję pielęgniarstwo i w I semestrze studiów miałam okazję poznać podstawy języka migowego – mówi Magdalena Lorek, studentka III r. pielęgniarstwa. – Na II roku indywidualnie zapisałam się na kurs podstawowy, a obecnie uczęszczam już na stopień średniozaawansowany. W nagraniu wyjaśniam, dlaczego uważam, że osoby głuche są dyskryminowane. Tak naprawdę w niewielu miejscach jest obecny tłumacz PJM (Polskiego Języka Migowego). Jak w takiej sytuacji ma porozumiewać się głucha osoba? Przez ograniczony dostęp do edukacji dla osób głuchych wiele osób niesłyszących nie rozumie naszego pisanego języka. Dlatego może zdarzyć się, że nawet wyjaśnienie na kartce nie pomoże osobie głuchej w zrozumieniu nas… Tak samo, jak mało kto z nas, osób słyszących, zrozumie tekst napisany w języku bułgarskim, prawda? Tak jak dla znacznej części społeczeństwa PJM jest językiem obcym, tak dla osób głuchych nasz język polski mówiony jest po prostu nieosiągalny…

- Zachęcam do podejmowania się nauki języka migowego – dodaje Magdalena Lorek. – Jest bardzo przyjemna, a co najważniejsze: otwiera nas na świat głuchych osób. Jestem pewna, że w przyszłej pracy zawodowej jako pielęgniarka zdarzą się sytuacje, w których będę miała okazję porozumiewać się z osobą głuchą. Hasło “równość” powinno odnosić się do każdego człowieka. Bez względu na jego orientację, wyznanie, status społeczny, niepełnosprawność… Bądźmy wrażliwi na drugą osobę.


W górnym rzędzie od lewej: Agnieszka Lutnik, Dominika Enerlich-Górka, Dorota Wawrzyniecka, Artur Sordyl i Ewelina Gierszewska. W dolnym rzędzie: Agnieszka Buraczek i Magdalena Eliasz.

W górnym rzędzie od lewej: Agnieszka Lutnik, Dominika Enerlich-Górka, Dorota Wawrzyniecka, Artur Sordyl i Ewelina Gierszewska. W dolnym rzędzie: Agnieszka Buraczek i Magdalena Eliasz.


- Chyba żadnemu działowi tak bardzo nie przyświecają wartości: #życzliwość, #szacunek, #równość, #tolerancja, #zaufanie i #zrozumienie, jak Działowi Wsparcia Rozwoju Pracowników. To z nami pierwszymi na poziomie rekrutacji styka się osoba rozpoczynająca swoją karierę w GUMed, ale to również u nas zawsze może liczyć na pomoc w sytuacjach związanych z rozwojem zawodowym oraz w sytuacjach potrzeb losowych i socjalnych – wskazują Agnieszka Lutnik, Dominika Enerlich-Górka, Artur Sordyl, Ewelina Gierszewska, Agnieszka Buraczek i kierująca jednostką Magdalena Eliasz, a także Dorota Wawrzyniecka, kierownik Biura ds. Personalnych.


Od lewej w górnym rzędzie: Anna Kroll, Dorota Kamińska-Zacharuk i Maja Czaplińska. W dolnym rzędzie: Wioleta Lewandowska, Katarzyna Karpiuk oraz Anna Prockiewicz-Ucal.

Od lewej w górnym rzędzie: Anna Kroll, Dorota Kamińska-Zacharuk i Maja Czaplińska. W dolnym rzędzie: Wioleta Lewandowska, Katarzyna Karpiuk oraz Anna Prockiewicz-Ucal.


- Wzajemnego szacunku, zrozumienia i życzliwości nigdy nie brakuje w księgowości – mówią Anna Kroll, Dorota Kamińska-Zacharuk, Maja Czaplińska, Wioleta Lewandowska, Katarzyna Karpiuk oraz Anna Prockiewicz-Ucal z Sekcji ds. Księgowości.


Zespół Kliniki Dermatologii, Wenerologii i Alergologii oraz Kliniki Pediatrii, Hematologii i Onkologii GUMed

Zespół Kliniki Dermatologii, Wenerologii i Alergologii oraz Kliniki Pediatrii, Hematologii i Onkologii GUMed


- #Życzliwość to bezinteresowna dbałość o dobro bliźniego. Bądźmy dla siebie życzliwi, a świat będzie lepszy! – przekonują pracownicy Kliniki Dermatologii, Wenerologii i Alergologii oraz Kliniki Pediatrii, Hematologii i Onkologii GUMed.


Na zdjęciu studenci kierunku lekarskiego - ED: Shraddha Singh, Louisa Ammari, Jennie Ann Joseph oraz Przemysław Szewczyk

Na zdjęciu: Shraddha Singh, Louisa Ammari, Jennie Ann Joseph oraz Przemysław Szewczyk


- “Jeśli nie ja, to kto? Jeśli nie teraz, to kiedy?”
- #Tolerancja: jest kluczowa dla ludzi różnych kultur, aby nie tylko żyć obok siebie, ale też wspólnie pracować i radzić sobie z codziennymi problemami.
- #Zaufanie: życie bez zaufania to smutna egzystencja. Aby być zadowolonym z życia, należy ufać zarówno sobie, jak i innym.
- #Szacunek: nie jest dany, trzeba na niego zapracować. Traktuj innych tak, jak sam chcesz być traktowany i mów do nich tak, jak chcesz, by mówili do Ciebie.
- #Życzliwość: to ona czyni Homo sapiens człowiekiem. Kiedy jesteś życzliwy dla innych, zmieniasz nie tylko siebie, ale cały świat – wyjaśniają studenci kierunku lekarskiego – ED: Shraddha Singh, Louisa Ammari, Jennie Ann Joseph oraz Przemysław Szewczyk, przywołując popularną myśl.


Ewa Kiszka

Ewa Kiszka


- #Szacunek – słuchaj i ucz się, dostrzegaj i doceniaj, dawaj i wymagaj od siebie więcej niż od innych, patrz i myśl w szerokiej perspektywie – mówi Ewa Kiszka, kierownik Działu ds. Umiędzynarodowienia Uczelni.